ACTIVITATS DE REPÀS 2
1. Copiarem l’esquema de la unitat en la pissarra. L’alumnat
el copiarà en el quadern i el completarà.
Preguntarem per a repassar els
continguts vistos en la unitat: Què ens dóna el Sol? Com
s’anomenen els tres moments del dia? Per què es produïxen el dia i la nit? Per
què no podem veure les estreles de dia? La Lluna té llum
pròpia?
2. Farem un resum breu de la unitat i
l’alumnat el copiarà en el quadern.
3. Escriuran en el quadern al dictat l'oració següen t i diràn si es vertadera o falsa: "La terra tarda 48 hores a fer una volta sobre si mateixa".
4. Dibuixaran en el quadern les fases de la lluna i escriuran davall els noms.
5. Retallaran estreles de diferents mides i les pintaran amb pintura fluorescent. Les estrel·les es colocaran al sostre de l'aula o hi construiran un móbil. Posteriorment, deixarem la classe a fosques a fi que puguen observar les estreles que han fet.
6. Presentarem dibuixos o imatges de diferents moments del dia perquè els ordenen de forma temporal.
7. Endevinalla.
De vegades, redona com un baló; de vegades,
com una tallada de meló.
(La Lluna).
8. Construcció d’un model per a
representar les fases lunars:
1r Dibuixaran en una cartolina negra la Lluna
plena (amb ceres blanques).
2n Retallaran un disc redó de
cartolina negra de la mateixa mida que la Lluna que s’ha dibuixat
anteriorment.
3r Col·locaran el disc sobre la
Lluna, fent-los coincidir, i el subjectaran amb una xinxeta
per la part superior.
4t Faran girar
el disc blanc d’esquerra a dreta i es podran observar les diferents fases lunars.
9. Amb
ajuda d’un globus terraqüi i d’una llanterna, emularan el Sol i la Terra. Preguntarem en quina zona és de dia
i en quina zona és de nit. Variarem els
països i repetirem les preguntes a mesura que gire l’esfera.
No hay comentarios:
Publicar un comentario